קולינריה ומוזיקה

|

ראש השנה

שיר לערב חג #1

הדיי עפאים מארח את דניאלה ספקטור

"אתה לא רוצה שאני אבשל לך", דניאלה ספקטור מזהירה בתחילת המפגש עם הדיי עפאים, ומעידה על עצמה שהכינה עוגות בננה רבות שלאף אחד לא הגיע לאכול. אז מה בכל זאת מכניס אותה למטבח ומוציא אותה מאזור הנוחות, איך זה קשור לחדרים חדשים ומרעידים שהיא פותחת בדרכה המוזיקלית, מה הקשר בין ראש השנה ללוויות ומדוע הלב השבור הוא בעצם גרזן רב עוצמה?

מנחה: הדיי עפאים

אורחת: דניאלה ספקטור

צילום ועריכה: עידן גליקזליג

הקלטת סאונד: ניצן פרי

איפור: צופיה גאלדור

ניהול אמנותי: עמיחי חסון

הפקה: אייל לויט, שיר שרוני, אבישי חורי

 

היזהר

מילים ולחן: דניאלה ספקטור

 

מאפה עדשים עגול לראש השנה

הדיי עפאים

בשוק:

לעדשים:

¾ כוס עדשים שחורות קטנות מסוג בלוגה

¾ כוס עדשים ירוקות קטנים

3 בצלים

½ כוס שמן זית

4 שיני שום

1 צרור פטרוזיליה

1 כפית שטוחה של כמון

מלח ים

פלפל שחור גרוס

 

לבצק:

1 קילוגרם קמח לבן מנופה

כוס וחצי מים רותחים

1 כף מלח

1 כוס שמן זית

 

במטבח:

משרים את העדשים במים חמים למשך כשעה ומסננים. קוצצים את הבצל ומזהיבים בשמן זית בתוך סיר על להבה גבוהה. פורסים את שיני השום ומוסיפים גם אותן. מוסיפים את העדשים אל הסיר, קוצצים את הפטרוזיליה ומוסיפים אותה יחד עם הכמון. מערבבים ומוסיפים כוס וחצי של מים רותחים. מבשלים עד שהעדשים מתרככות. מתבלים במלח ובפלפל, טועמים ומתקנים תיבול. מסירים מהלהבה ומניחים להצטנן.

בזמן שהעדשים שורות במים החמים מכינים את הבצק: לשים יחד את הקמח, המים והמלח עד לקבלת בצק רך וגמיש. מחלקים את הבצק לשמונה חלקים ומגלגלים כל חלק לכדור. יוצקים את שמן הזית לתבנית בעלת שוליים גבוהים המכילה את כדורי הבצק בדיוק ומניחים בתוכה את הכדורים. פוחסים כל כדור מעט ומוודאים שהוא מכוסה בשמן.

מחממים תנור ל-250 מעלות. פותחים כל כדור על גבי משטח העבודה ליריעה דקיקה בעזרת מערוך ואחר כך ממשיכים ומותחים בעזרת כפות הידיים עד לקבלת מלבן רחב. מסדרים שורה מהעדשים בחלק הקרוב לידי האופה, ומגלגלים סביבם את הבצק לגליל מאורך. סוגרים את הגליל למעגל ומעבירים לתבנית שרופדה בנייר אפייה. אופים כ-15 דקות עד להזהבה ומגישים עם טחינה ולימונים כבושים.

 

דניאלה ספקטור. צילום: מיכאל טופיול

דילוג לתוכן