קולינריה ומוזיקה

|

סוכות

שיר לערב חג #3

הדיי עפאים מארח את רונה קינן

את "המעיין הזוהר" רונה קינן כתבה כש"הזמינו" ממנה שיר על אהבה אסורה, נושא שהיא מבינה בו דבר או שניים. הפגשנו אותה עם השף והחקלאי הדיי עפאים, והתוצאה הייתה טארט טאטן בשילוב טעמים בלתי אפשרי; מתוק ומלוח, חמוץ וחריף, קצת כמו התשוקה.
שיחה על הצמא הנורא של סף האסיף והתקוות שהוא מוליד, על תשוקות שלא יכולות לבוא לידי מימוש, על חדרים שאי אפשר לחזור אליהם ועל החשש המתמיד של כל אמן שאולי הפעם זה השיר האחרון. אל תפספסו את הביצוע האקוסטי ל"המעיין הזוהר" בסוף הווידאו – אם תשוקות אסורות הן פרות קדושות, זו ההוכחה שהן הופכות להמבורגרים הטעימים ביותר. 

מנחה: הדיי עפאים

אורחת: רונה קינן

צילום ועריכה: עידן גליקזליג

הקלטת סאונד: ניצן פרי

איפור: צופיה גאלדור

ניהול אמנותי: עמיחי חסון

הפקה: אייל לויט, שיר שרוני, אבישי חורי

 

המעיין הזוהר

מילים: רונה קינן

לחן: רונה קינן וערן וייץ

טארט טאטן כרֵשה ותמרים לסוכה

הדיי עפאים

 בשוק:

6 גבעולי כרשה צרים יחסית

2 תפוחים

6 תמרים מזן מג'הול

100 גרם חמאה

3 כפות סוכר

1 כפית שטוחה של פלפל שחור גרוס

150 גרם גבינת פטה

1/2 ק"ג בצק עלים חמאה

מלח ים אטלנטי

 

במטבח:

מנקים את הכרשות, נפטרים מהשורש ומהעלים הירוקים ומסירים גלד חיצוני אחד. חותכים את הכרשות לצינורות באורך זהה וקבוע של ½2 ס"מ. קולפים את תפוחי העץ, פורסים לשישה פלחים ונפטרים מהגרעינים. חוצים את התמרים לרוחב ונפטרים מהגלעין.

ממיסים את החמאה במחבת ברזל כבדה (שאפשר להכניס לתנור) בקוטר 28 ס"מ על אש בינונית, ומפזרים מעל את הסוכר והפלפל השחור. מסדרים מעל את פלחי תפוחי העץ במעגל. מוסיפים ביניהם בצפיפות את הכרשות והתמרים החצויים כך שחלקם החתוך והעגול כלפי מטה. מאדים בחמאה עד שהכרשות מתרככות מעט ותחתיתן נצרבת קלות.

מפוררים מעל את גבינת הפטה. חותכים מן הבצק עיגול בגודל המחבת, ומניחים אותו בדייקנות על גבי הכרשות והתפוחים שבמחבת, כך ששולי הבצק ייגעו בחלקה הפנימי של המחבת ויאטמו תחתיהם את הכרשות והתפוחים המתאדים.

מעבירים את המחבת לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך כ-20 דקות עד שהבצק מזהיב והופך פריך. מוציאים בזהירות את המחבת מן התנור, משחררים את שולי הבצק מן המחבת בעזרת סכין והופכים את הטארט טאטן באבחה אחת אל צלחת הגשה רחבה. מגישים מייד עם כוס יין לבן צונן.

רונה קינן. צילום: אסף עיני

דילוג לתוכן